Beweinung Christi

Position Hohenfurth (Vyšší Brod), Zisterzienser-Abtei
Beweinung Christi
Meister von Hohenfurth (1345–1350), Beweinung Christi, Hohenfurth (Vyšší Brod), Zisterzienser-Abtei, jetzt Prag, Nationalgalerie im Agneskloster, Saal B, um 1350, Bild 1/2
Meister von Hohenfurth (1345–1350), Beweinung Christi, Hohenfurth (Vyšší Brod), Zisterzienser-Abtei, jetzt Prag, Nationalgalerie im Agneskloster, Saal B, um 1350, Bild 1/2
Meister von Hohenfurth (1345–1350), Beweinung Christi, Hohenfurth (Vyšší Brod), Zisterzienser-Abtei, jetzt Prag, Nationalgalerie im Agneskloster, Saal B, um 1350, Bild 2/2

The presence of the four Mary figures represents an iconographical peculiarity of this otherwise common subject. It is Joseph of Arimathea who nurses Christ's feet on his lap; St John the Evangelist supports His shoulders. The motif of Mary's kiss is of Italian origin.

Ikonografickou zvláštností tohoto jinak běžného námětu je přítomnost čtyř Marií.

Nohy Krista skrývá v klíně Josef Arimatijský, za ramena ho přidržuje sv. Jan Evangelista. Motiv Mariina polibku je italského původu.

Kunstwerke in der Umgebung (1305–1350)
Christus oder Apostel, Hohenfurth (Vyšší Brod), Zisterzienser-Abtei, jetzt Linz, Oberösterreichisches Landesmuseum, Von der Romanik zur Spätgotik, Beginn 14. Jhd.
Unbekannter Künstler
Hohenfurth (Vyšší Brod), Zisterzienser-Abtei, Klosterkirche Mariä Himmelfahrt, Lindenholz
Beginn 14. Jhd.
Prag, Nationalgalerie im Agneskloster, Saal B
Prag, Nationalgalerie im Agneskloster, Saal B, Bild 1/2
Prag, Nationalgalerie im Agneskloster, Saal B, Bild 1/2
Prag, Nationalgalerie im Agneskloster, Saal B, Bild 2/2

In Vorbereitung: Paris, Musée d’Orsay; Paris, Musée des Arts décoratifs; L'Aquila, Museo Nazionale d'Abruzzo; Ascoli Piceno, Pinacoteca civica

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